Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
شناسه محصول :
k-2945
ناشر :
سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
مؤلف :
محمد جداری عالی
نوبت چاپ :
دوم
سال چاپ :
1394

۱۲۰.۰۰۰تومان

توضیحات

اخلاق مصرف شاخه‌ای از اخلاق کاربردی و زیر مجموعه اخلاق اقتصادی است که با استفاده از ره‌آوردهای اخلاقی ـ اقتصادی، فقهی و … مورد بررسی قرار گرفته است. اخلاق مصرف را می‌توان با رویکردهای سازمانی، اجتماعی، حرفه‌ای و مصرف فرد و خانوار بررسی کرد. این کتاب به مصرف فرد و خانوار ناظر می‌باشد که در اصطلاح اقتصاد خرد نیز همین معنا مقصود است. در این کتاب تلاش شده است ضمن بررسی و استخراج مبانی، اهداف و انگیزه‌ها، معیارها و اصول و قواعد اخلاقی مصرف، مدلی تئوریک برآمده از آموزه‌های اسلامی برای اخلاق مصرف، ارائه شود تا گامی به منظور اصلاح الگوی مصرف و تحقق مدل اسلامی ایرانی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه اسلامی باشد.

فصل اول: مبانی و پیش‌فرض‌های نظری اخلاق مصرف، فصل دوم: اهداف و انگیزه‌ها، فصل سوم: ملاک رفتارهای مصرفی(میانه‌روی)، فصل چهارم: اصول ایجابی اخلاق مصرف، فصل پنجم: اصول سلبی اخلاق مصرف، فصل: ششم مدل اخلاق مصرف اسلامی، آثار و نتیجه‌های آن.

توضیحات تکمیلی

وزن 528 گرم
ناشر

مؤلف

سال چاپ

نوبت چاپ

اندازه کتاب

نوع جلد

تعداد صفحات ۴۸۸ صفحه
شمارگان ۳۰۰ نسخه
شابک 9786001083044

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مدل اسلامی اخلاق مصرف”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *