Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نمایشگاه و فروشگاه کتاب اندیشه با رونمایی از «نشر راه نشان» بازگشایی شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین بازگشایی از نمایشگاه و فروشگاه کتاب اندیشه ی سازمان انتشارات پژوهشگاه با نام کتاب اندیشه و نشر «راه نشان» عصر دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور آیت الله علی‌اکبر رشاد، رئیس و موسس پژوهشگاه یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در فروشگاه این انتشارات برگزار شد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این فروشگاه گفت: ان‌شاءالله انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پایگاهی برای ترویج اهداف دینی باشد.

آثار نشر کانون اندیشه جوان جزو ۱۵ اثر پرفروش مجازی نمایشگاه کتاب امسال بود

علی رمضانی در بخش دیگر برنامه به جنگ فکری ایجاد شده در جامعه بشری اشاره کرد و عنوان کرد: این فروشگاه و سایر ناشران دیگر در حوزه اندیشه به عنوان سنگر، ایفای نقش می‌کنند. آثاری که این مجموعه ارائه می‌کند آثار علمای تراز اول ما مثل شهید مطهری، موسویان، شجاعیان و… است و هر کدام چشمه خروشان معرکه فکری را فراهم می‌کنند. وی ادامه داد: اگر قرار باشد رصدخانه‌ای در جامعه داشته باشیم، قطعا صنعت نشر کشور است که با پررنگ‌تر شدن یک رگه فکری باعث جهت دهی به جامعه می‌شود.مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات افزود: جامعه ما ممکن است پشت جهت دهی فکری آثاری مانند کتب ترجمه شده روانشناسی، ادبیات ترکیبی و… را نبیند و حس نکند اما نخبه‌های جامعه این دست پنهان هدایت فکری جامعه در آثار را می‌بینند. امید است پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بتواند در کل جامعه اسلامی و جمهوری اسلامی ایستادگی و کمک کند.رمضانی به آثار پرفروش نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه کتاب سال ۱۴۰۲ در بخش فروش مجازی از بین ۲۰۰ هزار عنوان کتاب خریداری شده، آثار کانون اندیشه جوان جزو ۱۵ اثر پرفروش نمایشگاه قرار گرفت.

صفحه کتاب دچار غربت فکری شده است

آیت الله رشاد در بخش دیگر برنامه اظهار کرد: در این غربت فکری در صفحه کتاب و فرهنگ امیدواریم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مسیر روشنگری موثر باشد. وی درباره اقدامات وزارت ارشاد در تامین کاغذ، توسعه و بومی کردن آن گفت: این وزارتخانه اقدامات خوبی انجام داده و امید است در بحث نرم افزار هم شورای فرهنگی و وزارت ارشاد قدم بردارند و اهتمام بیشتری بورزند. در پایان از نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی و فروش آثار سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *